Aktuāli«Atpakaļ

17-10-2014
„Rodacy” brauciens uz Parīzi.

Šā gada septembrī notika kārtējais deviņu Eiropas valstu Mūžizglītības programmas Grundtvig, kas saucās „Iegūstām daloties – mācības integrācijai” mācību partnerības brauciens. Arī Jēkabpils poļu biedrības „RODACY” aktīvākie 7 dalībnieki devās uz Parīzi. Lidojums no Rīgas līdz Francijas galvaspilsētai ilga 2st.20min. Šoreiz uzņemoša organizācija bija „Florek&Entertainment”, kuras darbības joma ir kultūra un sports, sadarbība ar citām līdzīgām organizācijām pasaulē.

Ievācāmies viesnīcas „Campanille” numuriņos, pēc brīža devāmies pastaigā. Protams, kā vienmēr interesanti, kas veikalos? Kādas cenas?

Pirmais ko pamanījām, bija tas, ka kafejnīcās vai restorānos paēst ir ļoti dārgi! Ieskatoties veikalu plauktos, sapratām, ka pārtika ir dārga.

Nākamajā dienā ar metro devāmies uz konferenci « Made in Polska » , veltītai poļu preču markas popularizēšanas stratēģijai. Ap 50 dalībniekiem bija iespēja noklausīties vairākus referātus, tai skaitā profesora Mareka Wieckowska par Polijas lomu teritoriālajā marketingā un poļu izcelsmes bizness – ledi Elžbietas Wysočanskas par sociālam iniciatīvam.

Braucām ar metro, jo mēs nedzīvojām centrā. Tas ļāva maksimāli daudz apskatīt Parīzi, jo šis transporta līdzeklis te nav tikai pazemes. Tāpat, lai pilnībā izbaudītu un maksimāli daudz redzētu, ļoti daudz gājām kājām.

Parīze ir ļoti tīra un tūristiem draudzīga pilsēta.Pārsteidza autovadītāju kulturālā attieksme pret gājējiem! Pavisam nejauši gadījās uzkāpt uz ielas braucamās daļas pie luksafora sarkanās gaismas uz ielas,kur nesekoja ne signalizēšana, ne lamāšanās,bet gājēji tika palaisti. Arī atļautais braukšanas ātrums pilsētas teritorijā ir mazāks nekā pie mums. Ielās var redzēt ļoti daudz elektromobīļu,kuri vakaros tiek novietoti pie uzlādes ierīcēm.Pārsvarā ir mazgabarīta automašīnas, piemēram, Smart,Fiat, bet daudz ir arī citas klases automašīnu,kuras pārsvarā ir melnas,bet tas, ko neredzējām –apvidus klases automašīnas! Jo kā saprotams, tā nav pilsētas mašīna.

Svētdien bijām Monmartas baznīcā uz dievkalpojumu.Baznīca ļoti skaista,kur gar malām „plūst” nemitīgas tūristu straumes. Dodoties tālāk, apskatījām Monmartas mākslinieku darbus,kuri pārsvarā top turpat uz vietas. Tika piedāvāts uzzīmēt portretus,kuriem mums nebija laika. Monmarta atrodas kalnā, izejot no baznīcas visa Parīze šķiet pie kājām un tā patiešām ir ļoti liela. Ejot lejā, pa stāvi slīpajām bruģētām ielām, kārtīgi izmirkām.

Apmeklējam Dievmātes katedrāli, Eifeļa torni un pasaules lielāko muzeju Luvra, tāpat arī braucām ekskursijā ar kuģīti pa Sennu.

Parīze patiešām ir ļoti skaista pilsēta un ne velti katra sapnis ir tur nokļūt! To vajag redzēt!

Taču partnerība nav tikai iespēja iepazīt citas valstis, tā stimulē motivāciju mācīties, attīsta pašizziņu, pašapziņu, radošo domāšanu, komunikācijas spējas un sadarbību, veicina komandas darbu.